בפוסט זה אציג את מערכת focus, יתרונות, חסרונות, רעיונות לתיקונים ותוספים וכו'
אתר פוקוס נועד על מנת שיהיה מעקב, תיעוד וניהול של המשימות בחברה. הניהול מתבצע בכמה רבדים. לכל משתמש יש גישה לחמישה עמודים.
- MY WORK - בעמוד זה ניתן לראות את המשימות אשר משויכות אלי או לחברי הצוות שלי.
- I WANT - בעמוד זה ניתן לראות משימות אשר אני יצרתי לצוותים אחרים.
- MY TEAMS - בעמוד זה ניתן לראות את רשימת האנשים שאיתי בצוות.
- MY PROJECTS - בעמוד זה ניתן לראות את הפרויקטים שלי.
- REPEATING TASKS - בעמוד זה ניתן לראות משימות שחוזרות על עצמן (????? לא בטוח שהבנתי בעצמי)

בעמוד MY WORK מופיעה טבלה שעל פיה המשתמש יודע פרטים על המשימות הקיימות. נפרט על התכונות של כל משימה:
- id - מספר הזהות של המשימה.
- task_title- כותרת המשימה
- project_id- תעודת הזהות של הפרויקט
- Priority - העדיפות של הפרויקט
- task_template
- לחצנים נוספים (מימין לשמאל): התחלת ביצוע המשימה, סיום המשימה, ביטול המשימה, העלאת עדיפות, הורדת עדיפות.

בעמוד REPEATING TASKS מופיעה טבלה שעל פיה המשתמש יודע פרטים על המשימות החוזרות. נפרט על התכונות של כל משימה:
- id - מספר הזהות של המשימה.
- task description- כותרת המשימה
- project- תעודת הזהות של הפרויקט
- Priority - העדיפות של הפרויקט
- team
- repeat frequency
- repeat times
- working hours
- condition query
- task URL
כמו כן, בעמודים MY WORK ו- I WANT ישנן אופציות נוספות כמו לדוגמה הוספת משימה.

רשימת שאלות ותשובות שעלו בעת הסקירה של פוקוס:
- מה טווח המספרים עבור עדיפות (priority) למשימה?
תשובה: עניין הטווח של העדיפות הוא באמת מהותי. הרעיון הוא שרואים את המשימות עם העדיפות הגבוהה (מספר גדול). אז שיש עומס, השתמשנו עד עכשיו במספרים גדולים יותר. אבל אפשר להגביל את זה לטווח 1-10. ומתחיל להיות עמוס ב 10 וניתן לעדכן ולהוריד עדיפות למשימות שכבר אינן בדחיפות. - איך נקבע מספר ה-id של משימה? כנ"ל לגבי project_id.
תשובה: ה ID של אוביקטים נעשה באמצעות הגדרה בטבלה בבסיס הנתונים Auto increment. כלומר בכל פעם שמוסיף רשומה אז המספר שלה גדל באחד יחסית לקודמו. זה נכון גם לפוסטים, למשימות, לפרויקטים. בכל טבלה המזהה שלה. - בעת יצירת משימה חדשה, מדוע יש תאים שצריך לסמן בהן V? האם זה באג?
תשובה: הספריה של יצירת רשומה חדשה נכתבה מזמן. והשימוש ב V נועד לסמן את השורות שהשתנו. אפשר בהחלט לגרום לעמודה האת להיות נסתרת. או אולי להשתמש בתכונה שנוסיף לשדות. - האם יש צוותים מחולקים? בעמוד MY TEAMS לא הופיע לי דבר.
תשובה: הצוותים מנוהל ע"י ידי מנהל מערכת ארגוני. הייתי אמורה לראות את צוות Develop. - במידה ומוחקים משימה היא נמחקת לגמרי? מגיעה לאיזשהי טבלת SQL שאנחנו לא רואים?
תשובה: באופן עקרוני מידע לא נמחק אלה מסומן כלא פעיל. יש עמודה בשם is_active. - מה זה אומר משימות שחוזרות על עצמן?
תשובה: כשמן כן הן! למשל ספירת מלאי שחוזר כל 1 לינואר, תשלום לספקים שחוזר כל שבוע וכו'. - מה זה task_temple? וישנן קטגוריות נוספות בטבלה שאינני מבינה את המשמעות שלהן.
באגים שניתקלתי בהם:
- לא הצלחתי להוסיף משימות (ניסיתי להוסיף לגבי הבאג בכותרת באתר e-fresh). כלומר לאחר הוספת משימה, היא לא הופיעה בטבלה.
- בעת מעבר בין עמודים (כדי לראות משימות ישנות יותר) לא מסומן לי באיזה עמוד אני נמצאת.
- כאשר מסתכלים על משימה כלשהי ולוחצים על פרט שנוגע אליה מגיעים לעמוד ריק או עמוד עם שגיאות.
- נראה שהאופציות add task, add delivery, להוסיף לא עובדים בצורה מושלמת.
דברים שאני חושבת שצריך להוסיף:
- פילטר עבור כל אחד מהעמודות הנמצאות בטבלת המידע על המשימות על מנת שיהיה ניתן למיין/לסנן אותן.
- להוסיף עמודה של תאריך, המתעדת את הזמן שבו המשימה נוצרה.
- רק למי שיצר את המשימה יהיו הרשאות למחוק את המשימה או לעדכן את התוכן בה. כלומר אם מישהו אחר רוצה לצפות במשימה לא יהיו לו הרשאות לשנות את התוכן והמאפיינים שלה.
- בעת לחיצה על אחד מהכפתורים שמעידים על התחלת משימה, סיום וכו' צריך שיופיע השם של הכפתור. כלומר שנוכל לזהות את תפקידו לא רק על ידי הסימן אלא גם על ידי מלל.